Borges in/and/on Film

Borges in/and/on Film The Definitive Edition Of This Celebrated Collection Of Borges S And S Film Reviews, Complemented By Cozarinsky S Excellent Introduction Sight And Sound As Well As His Critical Studies Of Eight Film Adaptations Of Borges S Work Borges S View Of Film As A Story Telling Mechanism Is A Necessary Corrective Andrew Sarris

Jorge Francisco Isidoro Luis Borges Acevedo, usually referred to as Jorge Luis Borges Spanish pronunciation xo xe lwis bo xes , was an Argentine writer and poet born in Buenos Aires In 1914, his family moved to Switzerland where he attended school and traveled to Spain On his return to Argentina in 1921, Borges began publishing his poems and essays in Surrealist literary journals He also wo

[Download] ➵ Borges in/and/on Film By Jorge Luis Borges – Webcamtopladies.info
  • Paperback
  • 117 pages
  • Borges in/and/on Film
  • Jorge Luis Borges
  • English
  • 09 June 2017
  • 9780930829087

10 thoughts on “Borges in/and/on Film

  1. says:

    Pu apparire paradossale associare Borges all atto della visione di alcunch , e immagino sia paradosso cercato dai curatori di questa scelta di articoli di critica cinematografica redatti dal Borges giovane e vedente per la rivista Sur, educata ironia nei confronti di chi della grande seriet insita nel pardossale e nel fittizio fece poetica e ragionamento assieme O forse non paradossale per niente e sono io ad associare crudelmente Borges e la cecit come caratteristica primaria Non me ne vogliano i talebani Borgesiani ma se penso a Borges, chiudendo gli occhi, vedo quei personaggi da fumetto che fanno la questua con il cartello cieco intorno al collo ma che in realt ben vedono e ben colgono l entit di quanto viene depositato a terra nel cencioso cappello e per estensione fumettara l associo al mitico Numero 1 di Alan Ford, il millenario paralitico manovratore in ombra dello scalcagnato gruppo TNT, quando millanta le sue giovanili frequantazioni con Giulio Cesare, Cristoforo Colombo, Omero e tanti altri rileggendo la Storia come intreccio di bizzarria e cospirazione dettato da chi quella storia racconta per l attonito auditorio che sia formato da Alan Ford, la Ceariatide, il Conte, Bob Rock oppure ogni lettore di Borges od ogni lettore in toto che da solo non saprebbe neppure allacciarsi le scarpe anche se mai lo ammetteremmo Borges al cinema, inteso come spettatore e critico, sembra soffrire non poco il corpo a corpo con un arte popolare che gi stata riletta, rilavata e risciacquata alla fonte e che di per s appare immunizzata all invasione della cangiante lingua di Borges e ai suoi trabocchetti semantici Sarebbe stato bello invece avere tra le mani una raccolta di visioni in et matura, quando proprio la cecit avrebbe potuto sostituire la visione con chiss quali Visioni celate a noi spettatori incoscienti del non essere in grado di allacciarci le scarpe.Com insomma Borges al cinema Come Borges allo stadio, Borges al supermercato, Borges al ristorante, Borges che si taglia le unghie

  2. says:

    The five stars I gave this book would be downright puzzling to someone who is not a devotee of Jorge Luis Borges For me, who has everything by Borges that has been translated into English, it adds some interesting sidelights to one of the greatest literary careers of the 20th Century As the title Borges in and on Film indicates, the author, Edgardo Cozarinsky, has collected film reviews by Borges, film criticism mostly French that was influenced by Borges, and a survey of films based on Borges stories or scripts.

  3. says:

    Poche righe tra Borges e il cinema Non bastano alcune salaci e forti recensioni di Borges apparse negli anni 30 per giustificare questo libro troppo diverso e eterogeneo il materiale presentato, composto di alcune pagine dedicate a qualche film dal grande argentino e di molte altre dedicate a varie titolo al suo rapporto con il cinema Vale la pena forse leggerlo solo per la recensione dedicata a Quarto Potere di Welles, dove poche parole bastano per comunicare la grandezza di questa opera.

  4. says:

    The first half of this Borges on Film is brilliant film reviews that Borges made in Buenos Aires for SUR magazine in the 30s and 40s God, I could quote passages from these reviews like scripture Trenchant, perverse, witty and joyously opinionated, they aren t so much reviews as ruminations by an artist and intellectual who is obviously passionate about film The second half Film on Borges is interesting, but feels perfunctory by comparison.

  5. says:

    Very interesting for any Borges fans.

  6. says:

    Notwithstanding a handful of interesting passages to quote from, Borges film reviews are no great shakes, if not downright objectionable In fact, his is the kind of attitude to cinema that so many film critics and theoreticians actively rescued cinema from Soviet cinema, we are told, lacks characters Man of Aran is a mere collection of images A particular film is so bad it deserves the signature of Rene Clair A good example of the way great artists in one medium are absolutely blind to the workings of another On the other hand, what s interesting about the book is editor Edgardo Cozarinsky s own erudite, insightful film criticism Read his essay on The Spider s Stratagem or Invasion to see the kind of close engagement with cinema that Borges s own writing lacks PS Borges would have adored the films of Christopher Nolan, who has acknowledged his admiration for the writer Nolan also being the name of a character in one of his short stories.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *